AI Impact Lab meet-up: Metals & Minerals med Lotta Sartz

02 maj 2024 08:00 – 09:00 Labbet, Örebro universitet

AI och robotik.

Nyhetsbrevet – fast live. Varmt välkommen till AI Impact Lab meet-up, där du får insikt i det senaste från samverkansplattformen inom AI och robotik. Förutom nyheter om samarbeten, projekt och innovationer bjuder meet-up även på diskussioner och nätverkande, samt möjlighet att ställa frågor och – för den som vill – en närmare titt på demonstrationsmiljöerna vid Örebro universitet. Dagens gäst är projektledare Lotta Sartz.

• Datum: 2 maj.
  • Tid: 08:00-09:00.
  • Plats: Visual Lab (Labbet, Örebro universitet)

AI Impact Lab meet-up arrangeras varje månad av samverkansplattformen inom AI och robotik vid Örebro universitet.

Baserat på AI Impact Labs nyhetsbrev, bjuder vi på korta inblickar från både forskare och företag inom pågående och kommande projekt. Meet-up ger även möjlighet till frukostnätverkande och diskussion - samt besök vid Örebro universitets demonstrationsmiljöer.

Lotta Sartz.

Program 2 maj

Örebro universitet del av nya storsatsningen Metals & Minerals: ”Viktigt för vår framtid”

Metals & Minerals, där Örebro universitet ingår, är ett av fem program i Energimyndigheten, Formas och Vinnovas storsatsning Impact Innovation. Programmets mål är att säkra tillgången på mineral och metaller för att bidra till omställningen av energi- och transportsektorerna. Träffa Lotta Sartz, projektledare på Örebro universitet, som berättar mer.

Visual Lab.

Upplev Visual Lab

Visual Lab är en plats där forskare, näringsliv och studenter möts för utbyte av idéer och kunskapsspridning. En demonstrationsmiljö för att visualisera Örebro universitets forskning inom AI och robotik. Se Visual Lab och lyssna på Andrey Kiselev, samverkanslektor och en av hjärnorna bakom initiativet.

• 08:00 Frukost
  • 08:15 Introduktion
  • 08:20 Metals & Minerals
  • 08:35 Visual Lab
  • 08:50 Öppen diskussion

Varmt välkommen!

Vänligen anmäl dig här

Med anmälan samtycker jag till att mina uppgifter i anmälningsformuläret hanteras av Örebro universitet för detta event under den tid som eventet pågår. Lämnade uppgifter kan rättas och även raderas genom att kontakta ansvarig för eventet.

Mer information om hur Örebro universitet hanterar personuppgifter finns på sidan Behandling av personuppgifter vid Örebro universitet.

Jag förstår och godkänner att Örebro universitet behandlar mina personuppgifter i enlighet med ovan angivet ändamål och gällande dataskyddslagstiftning.

Anna Töndel

Befattning: Projektsamordnare Organisation: Kommunikation och samverkansstöd