AI Impact Lab meet-up: Kan AI förebygga sexuella övergrepp?

04 juni 2024 08:00 – 09:00 Labbet, Örebro universitet

AI och robotik.

Nyhetsbrevet – fast live. Varmt välkommen till AI Impact Lab meet-up, där du får insikt i det senaste från samverkansplattformen inom AI och robotik. Förutom nyheter om samarbeten, projekt och innovationer bjuder meet-up även på diskussioner och nätverkande, samt möjlighet att ställa frågor och – för den som vill – en närmare titt på demonstrationsmiljöerna vid Örebro universitet. Dagens gäster är professor Amy Loutfi och psykolog Maria Breide.

• Datum: 4 juni.
  • Tid: 08:00-09:00.
  • Plats: Visual Lab (Labbet, Örebro universitet)
Bild.

Program 4 juni

Motiverande samtal används bland annat vid behandling av problem kopplade till alkohol, tobak, droger och spel. Tillsammans med Karolinska institutet och World Childhood Foundation, ska AI-forskare vid Örebro universitet undersöka om AI och storskaliga språkmodeller kan göra de motiverande samtalen ännu mer effektiva – och hjälpa till att förebygga sexuella övergrepp.

Pilotprojektet MI.GPT drivs inom det regionala utvecklingsprojektet AI.ALL och ska pågå till augusti 2025.

• 08:00 Frukost
  • 08:15 Introduktion
  • 08:20 MI.GPT - kan AI förebygga sexuella övergrepp? Med Amy Loutfi, professor i datavetenskap vid Örebro universitet, och Maria Breide, psykolog vid Karolinska institutet.
  • 08:50 Öppen diskussion

Varmt välkommen!

Vänligen anmäl dig här

Med anmälan samtycker jag till att mina uppgifter i anmälningsformuläret hanteras av Örebro universitet för detta event under den tid som eventet pågår. Lämnade uppgifter kan rättas och även raderas genom att kontakta ansvarig för eventet.

Mer information om hur Örebro universitet hanterar personuppgifter finns på sidan Behandling av personuppgifter vid Örebro universitet.

Jag förstår och godkänner att Örebro universitet behandlar mina personuppgifter i enlighet med ovan angivet ändamål och gällande dataskyddslagstiftning.

Anna Töndel

Befattning: Projektsamordnare Organisation: Kommunikation och samverkansstöd