När du fått en utbytesplats

Stort grattis till dig som har blivit tilldelad en utbytesplats, du har en spännande och lärorik tid framför dig! Här har vi försökt samla goda råd kring vad du behöver göra innan, under och efter ditt utbyte för att din utbytestermin ska bli så bra som möjligt.

Om du har blivit tilldelad en plats inom Erasmus+ eller Nordplus juridik så har du en extra checklista som gäller endast för Erasmus+ stipendiet. Du kan även få Erasmus+ stipendium för studier vid en del av de universitet som ingår i Norek.

Läs mer om de nordiska nätverken och Erasmus+ stipendier här

Två vänner som cyklar i Amsterdam

Innan ditt utbyte

Här samlar vi tips och råd kring vad du behöver förbereda inför din utbytestermin.

Vänner i kallt land

Under ditt utbyte

Äntligen är du på plats! Det finns några saker du behöver komma ihåg under din utbytestermin.

Vänner på bro

Efter ditt utbyte

Här tipsar vi om vad du kan göra när du kommit hem för att använda dig av dina erfarenheter.

Tjej framför cyklar

Checklista för Erasmus+

Här hittar du en checklista som beskriver vad du behöver göra innan, under och efter ditt utbyte för att få tillgång till ditt Erasmus+ stipendium.